Alla inlägg under maj 2008

Av Lena Persson - 25 maj 2008 22:09

Gick jättebra..De fick båda förstapris och HP, sedan kom Columbus på andraplats mot en fin hane som var nästan 3 månader äldre, så han var ju nästan färdig. Charizma Blev BIM-valp.

Men de fick jättebra kritik, så för dagen hade de rätt steglängd, kroppar, mentalitet.Hon som dömde tyckte att de hade en helt underbar utstrålning en sorts carisma...men det var den här dagen, det kan ju ha ändrat sig till nästa gång..Men helt klart, så var det kul att få träffa Columbus, hoppas att få se fler av " våra" valpar från alla kullarna i sommar.

Söra och hennes papillon Masse, gick ordinarie öppet viltspår idag, han fick full pott i protokollet, så han kom först av alla hundar..Fick till mig att det var nog en 14 startade. Chatrine och hennes finska lapphund Riddarens Balto kom bara snäppet efter på andra platsen.( Men första pris) Så stort Grattis till er, ni har båda fått ert SVCH..Hoppas att jag har tid att hänga på i höst.

Lite bilder från dagen, det syns att det är rätt stor skillnad mellan dem, men vi kommer igen, när de har växt till sig..Åtminstone Columbus tror jag på..


Av Lena Persson - 24 maj 2008 21:04

Och imorgon ska Columbus o Charizma på sin första utställning på Öland. Vet inte ens om de kommer att vilja gå runt i ringen, men Charizma är en godisgris så det kommer hon att vilja ha...men det vi tycker är roligast är att vi får träffa Columbus,  det är snart en månad sedan han flyttade, och han har nog växt en bit på den tiden..

Annars har dagen varit lugn, det har varit ett par familjer här för att kolla in hur finsk lapphund är och få lite information om rasen..

Åkte upp en stund i kväll till bruks för att öva lite på rallylydnad, tog med de hundarna som jag inte har gjort så mycket med den sista tiden än promenader och spår, de bor hos vår son..och det märktes, de var väldigt ofukuserade, särskilt Conti..men det får vi ta igen, han flyttar snart hem igen. När Nova slutar löpa. Annars var det mest repedition för mig, för, Hjälp, jag har glömt flera skyltar, så det blir att plugga in dem..igen.

Carola kom upp med sina hundar och Jonathan kom förbi med sin finska lapphund, kul när vi blir några stycken, även om det mest var bara lite testning ikväll..bilder från ikväll..( Det är Conti och Watitzi som bor hos vår son för tillfället, titzan avgudar honom och Conti bor där för att vi har löp här)

Av Lena Persson - 21 maj 2008 07:51

för tillfället, utöver det vanliga. Utan det rullar på.

Vi åkte inte till Hässleholm i lördags,allt var packat och klart, men sedan var det grejer som gjorde att vi kände att vi behövdes mer på ett annat ställe. Och så känns det fortfarande att vi valde rätt, så det känns bra.

Men sak som är spikat är att jag börjar hundinstruktörsutbildningen i augusti. Ska bli kul, den innehåller många områden.

Bilden är på "Carmenzita", har fått den av Emma.

Av Lena Persson - 12 maj 2008 07:40

Höll på nästan hela dagen igår, för att försöka fixa planen, men det är nog ett par dagars jobb kvar. Sedan ska vi ju inhägna den också. Men jag hoppas att slutresultatet blir bra.

Monterade ihop vippbrädan igår, den blev väldigt bra.Har monterat ihop de andra hindrena med, fattas bara några.

Har fått nummerlapparna till Hässleholm på lördag, det var rätt många finska anmälda, 18 stycken. Det blir Novas debut, Safiiri är ju bara ställd ett par gånger så hon är ju inte heller så van.

Söndagen efter så är det Charizmas debut på Öland, men då kommer hon ju vara bland de yngsta 4 månader och 1 dag.

Hundarna har gått några spår nu på morgonen, gäller att ta vara på dagen...men idag är det fortfarande skönt ute, men känns inte så varmt som igår, för då låg hundarna mest i skuggan, eller grävde ner sig i en grop. För även om jag älskar värmen så delar nog inte hundarna helt min uppfattning om skönt väder..bilder från igår, på några av hundarna.


Av Lena Persson - 10 maj 2008 21:22

Idag har Safiiri och jag varit i Ronneby på Mh, alltid kul och gå det..hoppas att det blir fler tillfällen, så jag kan testa flera av våra hundar..det gick jättebra, mycket bättre än jag trodde..det var lugnt..

Martina var med och tog några kort, ville inte störa under banan utan tog några emellan. Cecilia var med och testade Bex, men då fick jag inte med mig kameran..han var cool..

Fick träffa Douglas med, han är så snygg har växt till sig mer. men är fortfarande liten än..de är ju inte fyra månader ännu..

Annars så har vi det varmt och skönt här, hoppas det håller i sig, för mig får det gärna vara tills hösten, inget regn i sommar....för mig.

Av Lena Persson - 8 maj 2008 20:54

För orm finns det här..och det är inte bara en eller så, utan man hittar dem överallt. Och även om jag växte upp här, så har jag inget minne av alla dessa ormar..

Så vi har fullt upp att försöka klippa gräset kort, så man ser dem som är på gården åtminstone, att det kryllar av dem ute på vägarna och i naturen kan man ju inte göra så mycket åt..har fått rådet att strö ut snus, men det går nog åt många dosar då..( kommer ihåg i min ungdom, när jag jobbade på ett sjukhem, där började man ofta på morgonen, med att plocka snokar i källaren, det var bad och städ där.var lite otäckt när de hade krypit upp i rören i taket. så de trillade ner i nacken..annars var det bara att sopa ihop dem, och sedan ut med dem, så var de tillbaka nästa morgon!)

så jag tror att jag provar med aska, men först vill jag vara säker på att de är utanför tomten, så jag inte håller dem kvar här..inte så kul när jag får se både Electra o Nova som äter orm..som tur är kopparorm, men eftersom vi senast idag såg en huggorm här så är ju risken stor att det är det nästa gång.

Har något minne av att det är så att ormarna är fridlysta, men det har vi glömt berätta för några av hundarna. För man blir stel när en ser vad de tuggar på, kan ju inte precis säga att jag är jättesnabb och plocka bort ormen ur munnen på dem, för som sagt man stelnar..men det gäller att avleda snabbt där..

Imorgon kväll åker vi ner till Ronneby, Martina och jag, hon har varit hemma i en vecka nu..för på lördag ska Safiiri o jag gå MH där.

Har fått lite fina bilder av Cecilia, på Douglas "Clabbe", som jag sätter in ett par..Annars här så går all ledig tid åt att jaga orm , klippa gräs och hundarna.

Får se om jag kommer till skott och törs starta på ett par tävlingar i sommar, får se, anmälningstiden har ju inte gått ut ännu..ser bara framför mig att vi blir diskade Conti o jag..för det är mycket att komma ihåg.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards