Alla inlägg under oktober 2008

Av Lena Persson - 31 oktober 2008 21:05

Blir det idag. Det är de bilder som Jessika har skickat på Beauty..Hon har varit med Jessikas syster och fjällvandrat, har lite svårt med namn och ansikten, men tror att det är Annika hon heter.

Har haft en semesterdag idag, eftersom vi har varit på en begravning..Det blir inte så mycket mer av dagen då.

Och vädret har ju inte varit det skönaste heller, kallt och blåsigt, men mest regn idag..inte som igår när det var blandat med stora snöflingor, det låg kvar lite idag på morgonen , men det försvann under dagen.

Men har ett par fulltecknade dagar nu, allt ska ske när man är ledig.

Av Lena Persson - 29 oktober 2008 21:37

Eller vad det heter. Är vad jag har gjort de sista dagarna, när jag inte har jobbat..eller målat. Men det börjar kännas att det har varit lite mycket nu...Idag är jag trött,,,sena kvällar och tidiga mornar börjar göra sig till känna..

Men jag har iallafall försökt mig på att träna in lite nytt både på mina och andras hundar, eller ägare. Det är inte mycket än, men någonstans ska man ju börja. Och när några snälla vänner ställer upp som försökskaniner så..

Annars så har det fyllts på med mycket hundar, till de kurser jag ska ha. Nio stycken är klara, och helt olika raser, så nu fattas det bara några hundar till kurserna i feberuari.

Nej, nu är det nog dags att krypa i säng..lite tidigt för en gångs skull..men imorgon är det tidigt upp igen...och sedan är det James Bond på kvällen....det ser jag fram emot. Som tur är har jag gulliga arbetskamrater, så en av dem byte med mig och tog mitt pass på kvällen, så jag kan gå på premiären.

Av Lena Persson - 21 oktober 2008 22:15

Har det varit idag...men jag börjar med söndagen. Då skulle det komma in okända hundar för oss, för att träffa en del av våra, och de mötena skulle filmas och tolkas. Och där var det med en finsk lapphunds hane, Charlie, tror han var ca, 6 år, bild finns med idag på hans och mollys möte...alla mötena gick bra både lördag och söndag, men det var lite planering och pussel för Sandra för att få till det så bra som möjligt. Skulle ha varit med en finsk lapphunds valp på 9 veckor men det blev inte så.

Annars så var jag och Conti ute och travade på stan på lördagskvällen, på söndags morgonen gick vi till rastgården, det fanns en stor inhägnad rasthage, som man kunde släppa hundarna i...jättebra. Men Conti hade fullt upp och lukta på alla dofter..

Fick ett mail från Siiri idag, Novas uppfödare. Novas mamma var PRA-testad och var fri, jättekul. Hennes pappa ska testas också.

När jag kom till jobbet i eftermiddag så fick jag höra att jag var en av dem som hade vunnit 2 biobiljetter till Premiären på den nya James Bond filmen. Jag blev jätteglad, första gången jag har anmält mitt intresse för något som personalklubben har lottat ut..För när det har varit festivalbiljetter eller speedway de har lottat ut har jag inte brytt mig, eftersom jag inte har velat gå, då är det ju bättre att de som är intresserade får vara med i lottningen..Men nu, så det är bara att hålla sig vaken och gå på bio mitt i natten. För filmen startar 00.07

Har fått lite fina bilder på Beauty, men måste ändra format innan jag sätter ut dem.

Har fått in flera anmälningar till de hundkurser jag ska hålla, många olika raser, ska bli spännade, håller på  att lägga upp det och försöker få till det så bra som möjligt.


Av Lena Persson - 18 oktober 2008 22:08

Ja, då var det dags igen. För en resa till Enköping, den här gången var det inga hinder ivägen, förutom att det fanns massor med älg utefter vägkanterna. Det märks att det är aktiviteter i skogarna. Men förra gången jag åkte upp fastnade jag i vägarbeten, och det var långa köer.

Den här helgen har varit inriktad på att läsa hundarnas språk, för att förstå vad de egentligen säger, och det är inte alltid lätt varken för människa eller hund.

Så idag har vi ägnat hela dagen åt hundmöten, som har filmats och vi sedan har tittat på och diskuterat. Conti träffade ett par trevliga tikar på sina möten och det gick väldigt bra, det var bara matte som var nervös...det är ju flera gånger som han har blivit påhoppad, helt oväntat när vi har varit ute, och han har blivit ordentligt biten..men det var ju inga gråhundar med, det är ju de som har varit på honom, både hane och tik, vad de nu kan ha emot honom.

Bilden idag är på den yngsta av deltagarna, en precis leverad valp och en vuxen, liten hund.

Imorgon ska vi jobba vidare på hundens språk, med att det kommer inlånade hundar med ägare utifrån..ska bli kul att se, det kommer någon lapphund med också.

Mycket tankar har vandrat i min hjärna denna vecka, mest om att vad folk har förutfattade meningar,(jag kommer på mig själv i vissa lägen med,  jag är inte felfri)men med hur det ska vara, dömer ut personer, utan att veta fakta, och bakom liggande orsaker. Det kanske finns orsaker som gör att man hanterar en situation, i vissa lägen, som man gör. Och det kan man ju bara själv känna ,om det känns rätt..

Ikväll har Conti och jag tränat lite agility..det har ju inte varit hans grej precis,,men ikväll hoppade han över hinder, genom däcket, gick slalom, provade vippbrädan med..det är aldrig försent att lära!!

I december ska jag följa med och träffa vargarna i Kolmården, har velat det länge, men inte blivit av..men nu ska det bli.

Nu är det bäst att försöka sova lite, det blir en intressant men intensiv dag imorgon med..


Av Lena Persson - 10 oktober 2008 14:26

Tiden går fort, jag hinner inte med. Tycker inte att det är länge sedan vi tog tåget upp för att hämta henne.

Sätter in en bild på hennes mamma Jella, som jag fick igår av Siiri..Nova är en kopia av sin mamma, och Charizma har blivit en kopia av sin mamma Haiwa.

En godistårta ska vi nog hinna med idag, hon har ju många att dela med.

Av Lena Persson - 7 oktober 2008 22:07

Vilket år för er. Fjällfarmens Uule Brum har blivit SUCH i sommar, sedan nu SVCH.  Och i helgen Norsk utställningschamp...också, och inte att förglömma pappa till sin första kull med.Vår C-kull. Stort grattis från oss här nere.

Riddarens Balto "Bayliez" pappan till vår A-kull, har ju också blivit SVCH i år, han var ju SUCH och LP1 innan.

Ni är så duktiga.

Annars rullar dagarna på här, är ju underbara dagar nu, försöker att ta tillvara dem så mycket som möjligt.

Har fått rapport från Saga hon har det bra, och har en kattkompis nu. Hon får den uppmärksamhet som hon är värd, blir ompysslad och har ett aktivt och stimulerande liv.

Dags att krypa i säng har en tidig tur i morgon. Så det är bara att kravla sig upp vid 4.30 senast.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards