Alla inlägg under mars 2009

Av Lena Persson - 31 mars 2009 13:04

på valparna, mer blir det inte idag...har fler bilder, men de kommer in imorgon..varit intensivt med allt..så har inte hunnit sätta mig och skriva, men ska försöka få till lite bilder och texter imorgon..

Av Lena Persson - 21 mars 2009 20:47

vill så mycket, men hinner inte allt. Men det är väl så för nästan alla. Men just nu har jag en massa pappersarbete framför mig som jag nog snart bör ha gjort, har inte all tid i framför mig. Skulle behöva en sekreterare, skulle inte alls sitta fel.

Så det finns inte så mycket tid att skriva här för tillfället, men sätter in en bild på donna, som nu heter bobbo och familjens andra hund en rottis som heter indra. Precis inkomna och bobbo blir lätt smutsig av naturliga orsaker, har ju sett shiva efter kurserna och hon har inte varit ren precis när de har gått hem. men som tur är så rinner det snabbt av dem..

Av Lena Persson - 15 mars 2009 21:23

Så har det varit den sista veckan..fick ett besked förra fredagen, som skulle ha varit klart för länge sedan.den informationen hade både jag och flera fått till oss..men man är ju van vid att det aldrig går rakt fram..utan det är många stopp och hinder på vägen..men det är ju inte till att ge upp, utan bara försöka hitta på en lösning, och det snabbt.. för hade vi vetat det här för flera månader sedan hade det inte varit så svårt att hitta en lösning. men så här dags, är det värre det brinner liksom...men jag tänkte till på flera lösningar, för att sätta sig ner och ge upp med en gång är inte min melodi. Utan problem är till för att lösas. Har kommit fram till en bra lösning, men då kan det vara annat som sätter stopp för den, det är lustigt alltid är det någon person som sätter stopp, när det är nästan klart..får se hur det går nu, men måste nästan ha besked imorgon..det är min ena sons framtid det gäller.

Inte nog med det igår morse så visade Simon oss på att vattnet var brunt..igen och sedan försvann det..vad göra, ja som tur är så bor ju inte Isak så långt bort utan han kom med vatten till oss..för Anders skulle jobba och jag hade hundkurser..på kvällen fick jag leka rör mokare..och tömma ur hydrofon och fylla på och så, helt nöjd är jag inte med det, men vi har vatten som är klart idag så nått lyckades jag med, men det är nog dags att någon yrkesman får titta över det..har haft hit folk som har fixat det nödvändigaste,,men sedan är det inte lätt att få tag i dem..det måste vara ett yrke att satsa på, de verkar ha hur mycket jobb som helst. Och en lustig sak, varje gång det har hänt med vattnet så är det lördag eller söndag, varför händer det jämt en helg??

Annars så har vecka varit fullt upp med hundar och jobb. Har haft kurs tisdag, torsdag och lördag..i lördags hade jag valpkurs, det sista tillfället på den, vi körde spår, sök och sedan fick de testa lite klicker, vänja hundarna vid klickern.  Vi har planerat att fortsätta träffas och träna lite..för några gånger sedan var det lite motigt, ingen av valparna var med riktigt, det var inte mycket som funkade..så jag föreslog en sak..som vi har ett år på oss att träna till, men man måste ju ha mål, eller hur?

Har hunnit med hundarna mer nu, när vi har piggnat till sedan influensan..har varit både spår och annat för dem, skönt att det är ljusare längre nu, så man kan lägga spår på kvällarna med, utan risk att slå ihjäl sig.

har kommit igång med att masera igen, kände att jag ville gå ett steg vidare nu..maserade ett par, men alla vill ju..Charizma har ju inte varit med innan hon är ju över året nu, lite lätt har jag ju gjort det på henne, men inte kört hela programet.

Men trodde att jag kunde vara på köksgolvet med alla hundarna men det var svårt..började med electra, som glatt var med på det, när Diza och Charizma kommer och vill vara med och kunde de vara med så tyckte Safiiri att hon med kunde det..så det var bara att flytta på mig..körde bara igenom 2 idag för det tar ju en timme minst med var hund. Har satt in en bild av dem Simon tog, när jag försökte jobba på köksgolvet.

Föresten..Diza blir nog kvar här, hon har bott in sig och när man har börjat träna mer och mer med dem så är det svårare att släppa dem, annars finns det en tjej som är intresserad att ta över henne..för vi har inte helt bestämt oss.

Av Lena Persson - 9 mars 2009 20:23

Fick flera härliga bilder på "Vår Dimma" som numera heter Asta..Har fått jättehärlig färg, tycker jag..Men det är som Diza här, hon börjar få mörkt brun färg..Jag tar och sätter in en massa bilder på Asta idag.

Ber om ursäkt Louize, men jag är helkass på namn och ansikten, siffror är lättare att hålla reda på. Ni har en väldigt duktig och läraktig hund..Vi syns imorgon..tack ska du ha..snällt sagt.

Bilder på valparna kommer att dröja, jag kommer inte att hälsa på dem igen på ett tag, de får växa till sig lite mer, men fina är de.ett par är svarta och vita, och det är ett par som är mer åt det röda hållet..med vitt.

Har lite mycket på gång nu, vill ha klart så mycket som möjligt.. Men har många böcker kvar att läsa ut, känns lite som korvstoppning, vet inte snart vad man har läst olika saker..men det ska väl bli någon klarhet i det..fast det jobbiga är att jag kan inte börja läsa någon bok på kvällen, jag bara somnar, så det får bli på dagtid, och när det är fakta så är det lätt att man glider iväg, även om det är intressant så kan det bli lite mycket..

Simon ska iväg och kolla på en skola i Åhus  om ett par veckor, men det har kört ihop sig lite vet inte om det går att lösa, så han kommer iväg..Skulle vara bra om han kunde få känna på den ifall han ska börja där i höst..

Och jag hoppas att snön i helgen är den sista för det här halvåret..för i dag har det varit en underbart skön dag..sol och värme, man piggnar till på en gång..

Av Lena Persson - 7 mars 2009 19:54

Fick information på förmiddagen att det var lugnt på valpfronten, hade varit beredd att få åka under natten..Så jag och Martina och Diza åkte iväg, för att lägga spår. Jag hann knappt till skogen för att börja lägga spåren förrän jag fick ett samtal, att det verkade vara på gång..Fick försöka få tag i valpkursdeltagarna, och informera dem.lägga spåren, lämna Martina och Diza åt sitt öde för att åka och vara med vid valpningen. För de som skulle gå spåren ville köra, och jag ska lägga mer nästa helg. Jag hann dit och vara en stund innan den första föddes, en liten kille, sedan kom det 5 stycken tikar.

Kändes inte bra med kursen, men visste inte var jag skulle vara, vi var 2 stycken som hade lovat att vara med vid födslen och jag var närmast, och det är inte lätt när det är första kullen. Man behöver lite stöd då.

Av Lena Persson - 6 mars 2009 23:04

Hon kom ikväll och åker på söndag, så det blir bara en kort tripp. Har jobbat ikväll, och nu funderar jag på om det är lönt att gå och lägga sig eller om det är falskt alarm, eller om Lizzie ska ha valpar inatt..det är ju dags på söndag, så det är ju inte omöjligt att det blir nu.

Men hundarna är överlyckliga att Martina är hemma, Diza var ju efter Martina hela julledigheten, var helt tokig med henne, hon fortsatte där hon slutade för ett par månader sedan, har suttit hos henne hela kvällen.

Imorgon när vi ska ha valpkursen och då så ska Martina med , vi ska spåra, ska bli kul att se vad de andra tycker om det.

Har fått bild Zelda, som har varit på snösemester..Perssons Birba heter hon i stamtavlan, från Contis första kull.

Har också satt in bilder på presenten jag fick efter avslutad träningskurs stort tack blev jätteglad.

Nej, är nog bäst att försöka sova lite, börjar känna mig seg..Får se hur länge det blir, om jag får sova hela natten.

Av Lena Persson - 1 mars 2009 22:30

Här kommer lite fler bilder, det är från valpkursen jag har, de är snälla och ställer upp för att jag ska få träning i att hålla kurs...ska ta en bild någon dag för att visa vad jag fick som tack för att jag hade tränat en hund med ägare, jättekul..och att de är helt med på att det är jag som behöver träning och verkligen behöver hundar och ägare för att jobba med...att jag inte är någon proffs på något sätt, utan gör det för att lära mig mera.

Bilderna är på Diza, Diva numera=Shiva, Dexter numera= Dexie, Bonzo blandning, schäffer/rottis, lite äldre än lapphundarna, ca, 2 månader äldre. Sedan kom Dexies hundkompis hemma på besök, Chackie . Ursäkta om jag har stavat fel, vet inte exakt hur ni stavar.

Tack för tipset Cathrine, men tror att det var 2 stycken som skulle ha arbeten om avel..från det så kom jag på, har varit och besökt Lizzie idag..( Orangia) Och det kommer nog några valpar inom en vecka..för fler än 2 verkade det bli, men svårt att säga mer.

Nästa valpkurs ska vi gå lite spår och sök.

Nej, nu är det nog dags att sova lite, jobb imorgon..har 2 sjukligar kvar här hemma än..får hoppas att de blir bättre snart..jobbigt för Martin, han hör knappt något ännu, hoppas, hoppas för hans skull att det fixar sig för den här gången.

Glömde nästan 2 bilder är på Diza och Bamse..

Av Lena Persson - 1 mars 2009 11:42

Har fått lite bilder på Devil...som jag sätter in. Det kommer lite bilder senare på de som är med på valpkursen, jag har tagit upp den igen efter influensan..kändes lite ofokuserat, till att börja med..det har ju varit en lång paus nu, men snart är det som vanligt igen.

Det är ju två veckor sedan jag var på jobbet, men ikväll ska jag in och jobba igen några timmar, en liten mjukstart..Har varit en ofrivilligt ledighet nu, och det är mycket som ligger på tur, att göra...måste få klart för att bli färdig...men det är väl bara att sätta fart och börja, hade önskat att jag hade betat av det till mitten av mars, men det är nog lite för optimistiskt tänkt. Har det stora arbetet framför mig med. och vet inte vad jag ska skriva om ännu..har svårt att hitta något ämne som kan/ måste vara på minst 12 sidor??? Känner attt jag behöver snart ha någon ide´på vad jag ska skriva om..mer bilder senare..

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards