Alla inlägg under juni 2009

Av Lena Persson - 29 juni 2009 22:29

När vi var ute en kort runda igår kväll. Astra har varit mycket piggare i flera dagar nu, så hon fick följa med en kort sväng med Diza, för det är lite varmt för hundarna nu.

 Men idag var hon sämre igen, hög feber och allmänt dålig, så det var dags för ett nytt veterinärbesök och en ny pencilinkur, hoppas att det biter på henne denna gång..

Tre veckor kvar till semestern, den är efterlängtad nu..och i år har vi bokat in lite redan, det vet jag inte när vi gjorde sist..Till och med när barnen var små, så åkte vi på vinst och förlust..hittade alltid någonstans att bo, även om det såg svart ut ibland,,fullt överallt, men alltid var det någon avbokning precis när vi hade hört oss för på några ställen, och oftast fick vi ett jättebra ställe,,inte det lättaste med fyra små barn, kan tyckas..men har man inte för stora krav så funkar det alltid..

Och i år har jag som inte vill vara för styrd när jag är ledig, utan ta dagen som den blir, bokat in saker, det måste vara ålder, eller??


Av Lena Persson - 25 juni 2009 10:38

 Fotograf: Emma


För ett tag sedan fick jag lite bilder på Carmenzita eller Leya som hon kallas nu. Det var på henne och de hundar hon lever tillsammans med. Jättefina bilder, sätter några på hemsidans bildsida senare.

Emma har varit och kollat Leyas höfter och ögon, Höfterna var A, jättekul..Men ögonen var inte så kul, hon har något som heter geografisk RD, har inte hittat så mycket om det, men lite har jag fått fram om det, hade inte hört om det innan.

Nej nu ska vi ut och njuta av solen och värmen, man vet aldrig hur länge det varar.

 Vi har fixat flera grönsaksland, som hundarna älskar att gräva i, plus alla katter som springer här, så det kan gå hett till här ibland, de jagar runt. Vi har ju några verkliga "kattälskare" =jakt..Förhoppningsvis är det lite morötter och tomater kvar att plocka av..när det är dags.

Vet inte vems katterna är, det är flera stycken, som ger sig in bland hundarna, frivilligt..Diza har inte förstått om hon ska skälla, jaga eller vad det är..De som jagar mest är Citca och Safiiri. Citca har alltid haft en förkärlek att jaga katter, sedan har hon inte brytt sig om andra djur så. Men det det syns hur olika de hanterar att det plötsligt dyker upp katter på gården, en del bryr sig inte andra tänder direkt.

Av Lena Persson - 21 juni 2009 11:24

Sätter in en bild med Anders och några av valparna från A-kullen. Annars är det fyllt upp med allt just nu, som vanligt, jag vet nog inte hur man tar det lugnt, även om jag är en rätt lat människa.

Har lite projekt på gång, men inget helt klart så det får bli ett senare inlägg.

Sätter in en bild som jag har fått av Kikki, från avslutsdagen av instruktörsutbildningen, ska bli kul att förhoppningsvis träffa er alla i slutet av juli. Ett helt underbart gäng.

Nu måste jag ut igen och fixa lite innan regnet kommer igen..

Av Lena Persson - 13 juni 2009 14:11

Har letat och hittat bilder som jag har fått tidigare på de två finska lapphundshanarna som behöver nytt hem. Bilderna är från 05 och 06, så de har några år på sig.

Av Lena Persson - 12 juni 2009 06:09

Nu är vår minsta 18 år, det är bara att hänga med. För de har gått fort de här åren när barnen har växt upp. ha en bra dag Martin!!

Här med Anita och Annelie..

Av Lena Persson - 9 juni 2009 12:59

Det finns ingen eller om ni känner någon som vill ta hand om två trevliga finska lapphundshanar, de är fem och sex år.

På grund av personliga själ måste de få nytt hem, senast den 18 juni.

Kan inte själv ta hand om dem, det vore inte rätt mot dem det heller, för jag skulle inte ha tid eller plats eller möjlighet för det. Hur gärna vi skulle vilja det, men det är bäst att vara realistisk ibland.

Hundarna finns i Husqvara

Helst om de får bo ihop, är ett par år sedan jag träffade dem, men det är trevliga hundar.

Ägarna kan ge mer information.

Hoppas det finns någon därute...


det går bra att maila, eller ringa..

perssonskennel@hotmail.com       el 0706545881, svarar jag inte lämna ett meddelande så ringer jag upp.

Av Lena Persson - 8 juni 2009 21:46

Har försökt ladda upp efter att både ha skrivit och satt in bilder, och inte så kort heller, då det bara blir fel och inte funkar, så nu försöker jag bara en gång till sedan får det vara.

Det är ett tag sedan sist, inte för att det inte har hänt något, utan för att det har varit för mycket istället, livet verkar gå i 150 knyck nu, med jobb, familj, hundar och en massa annat.

Har jobbat de senaste dagarna, men i fredags hade jag två studenter..Först ut vid halv två tiden ,var Simon, vi fick vara med där och fick en god lunch, vi=föräldrar och syskon, efter det tårta.Är så stolt och glad för Simons skull, han fick ett stipendium, grattis..Du har mycket att kämpa mot. Men du har lyckas bra..

Sedan var det bara hem och styra om det nödvändigaste, för att sedan åka ner för att vara med på Isaks utspark  kvart i fem. Grattis Isak till ditt betyg, du lyckades få MVG i de ämnen som var viktiga för dig, bra jobbat.

Simon blev mer uppvaktad vid Isaks avslutning, så här en bild på honom och Martina.Sedan kommer det in en bild på Martin med Anita "Farmor" och Annelie "Faster".Han vill ju också vara med på ett hörn.


Förra helgen träffade vi på en snygg lapphundshane, en valp efter Glitter, här kommer ett par bildet på honom.Han var inte så pigg på att komma med på bild,Skulle vara kul om du följde med någon utställning i sommar , Frida. har fått några mail från några arrangörer, som ordnar inofficiella utställningar i juli.


Har fått en bild på Chabo, några dagar innan han fick upp öronen, Astras bror..Astra ja, hon är bättre nu, matgladare, verkar gå upp lite i vikt..Hon har haft feber och en stor böld på kinden , käken. Har haft veterinären hemma här, och han var trevlig, tog sig tid, verkade kunna sin sak, och så billig, hade jag åkt tio mil till ett djursjukhus, hade jag inte kommit innanför dörren för det priset, hade räknat med minst det tredubbla. För det vet man ju att det kostar om ens djur blir sjuka. men förhoppningsvis är hon helt bra snart, hon har kyckas med en del hyss de sista dagarna, men det ser vi som ett friskhetstecken....



Har fått en massa fina bilder från Emma på Charmenzita som hon heter i stamtavlan, men dem kommer jag inte åt från denna dator, och den andra är det ett fel på nätet, som det har varit i flera dagar, men förhoppningsvis är det snart fixat..så bilder kommer.

Däremot har jag fått bild på Shiva, som har tagit sig ett lerbad..

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Skapa flashcards