Alla inlägg under december 2009

Av Lena Persson - 31 december 2009 20:34

Önskar jag er alla, för snart är vi där. Ett nytt blankt år, som man har många förväntningar och förhoppningar på, allt är möjligt. även om man vet så vill man inte tänka på allt tråkigt som kan hända, för livet går tyvärr inte rakt fram i positiv anda.  Men det tråkig kommer alltid, det kan man lita på, så varför tänka på det innan det har hänt och må dåligt.

 

Det är ju nu vi lever, och kan göra det bästa av allt, även om vi alla har olika förutsättningar och möjligheter. Det är väl det som är problemet med mig, jag vill mycket, så därför blir det rätt intensivt liv jag lever.

 

Men jag har mål och planer med mitt liv, sedan är det ju upp till mig att förverkliga dem, jag kan ändra mig på vägen, saker kan hända..men jag är öppen för vad som komma ske..är inte så bra på att se bakåt, på det som inte blev som jag tänkt, men någon mening är det med det också, det går inte att älta det.

 

Jag har de senaste dagarna tagit ett par beslut som jag inte vet vart de bär eller om jag har tagit mig vatten över huvudet. Vem vet..

Men har diskuterat det med Anders, men han säger att det är jag som måste bestämma..fast han är modigare med mitt liv än vad jag är själv, han har nog lite för stor tro på mig..

 

Att jag sitter här just nu, beror på att vårt liv ser inte ut som andras, det verkar som alltid är det någon av oss som jobbar när det är storhelg, och vi andra väntar. Men Martina och jag har klippt klor och borstat pälsar, ikväll,  flera av hundarna har börjat fälla för fullt. Snart ska vi börja fixa lite mat. Anders jobbar och slutar inte förrän klockan 22.00, så i år är det jag som väntar på honom och inte tvärtom..Han är den som brukar vänta på mig.

 

 Imorgon ska jag följa med Isak till Borås, han åker hem, måste vara uppe till på måndag och vi jobbar hela helgen, så det är enda dagen.

 

Jag kan inte påstå att jag är så glad i kylan som vi har nu, men de fyrbenta älskar det. Blir lite bilder idag från ett par dagar innan jul.

 

Men har hittat en väldigt bra produkt för min nacke, har en krage som är kanonbra, en "Back on Track" produkt, var ute efter en tröja men den var slut, så jag tänkte att jag kunde prova kragen, inte så att jag är bra men kan känna att det inte är helt. fel. Att jag provade var att vi träffade ett par som hade det till sina hundar, men hade bara en filt och båda hundarna älskade att ligga på den, de hade köpt produkter till sig själv också, annars hade jag inte vetat att det fanns.

 

HA DET BRA ALLA.                         

Av Lena Persson - 19 december 2009 21:24

Men det slog om och allt kom på en gång, både kylan och snön. Men fint är det.


Har fått hem både Isak och Martina nu, de blir hemma lite olika länge beroende på när de måste vara närvarnade vid skolan igen, lite går ju att fixa genom internet. Men det gäller att njuta de dagar som man får ha dem här.


Annars rullar det på som vanligt, har fått beviljat att gå ner i tid från nyår, känns bra.


Dagens bilder blir från dagen på några av hundarna, och på en av kycklingarna, vi har ett par nu, men känns lite osäkert hur det ska gå, är inte helt rätt årstid för dem. Men vi gör alla  på jobbet allt för att de ska må bra, men om det fortsätter med kylan så vet man inte hur de klarar av det.


På tal om kycklingar, fick ikväll ett erbjudande om att gå en utbildning, på chicken camp och där med Bob Baily som lärare tillsammans med Marie Fågelkvist. Det är en vecka i mars, men måste kolla så det funkar med familj, ( både de två och fyrbenta), jobbet och ekonomin. Och svara snarast. Jag har väntat på det här, och velat åka,  men den största oron för mig är min engelska, inget jag använder så ofta. Men går allt att fixa så åker jag till dalarna.

Jag är ju i allafall van vid att hantera höns, alltid något   


      

Av Lena Persson - 11 december 2009 21:50

Har varit fylld med lite av varje. Den har varit fylld med många positiva, roliga saker, saker som vi kan se fram emot under våren, alltid kul när man får små saker till sig som kan bli något bra av längre fram.


Var under förra helgen i Enköping, och träffade det härliga gänget där, det är verkligen en må bra kurs, får ny energi varje gång. Får till sig så mycket på alla sätt, även om man känner att man är fullmatad med information när man åker hem, så det tar några dagar att sortera, om det ens räcker med dagar, men det är så intressant så det är inga problem att ta in.


Har lagt in om att gå ner i tid till nästa år, får se hur det blir med det.


Tog en semesterdag i måndags, var hos Devil och lade ett spår till honom, och det var inga problem för honom att ta det, han klarade av både vinklar och uppehåll. Får försöka hinna med ett snart igen med honom.

Fyllde på med märgben, öron, vom och lever, så det ska räcka ett tag nu, bra att man kan köpa det samtidigt som fodret kommer. Tog lammstrupar denna gång med, men det märktes att de inte var vana vid den smaken, men de flesta åt med god aptit.


De utflygna barnen kommer hem till veckan, får hoppas att vi hinner ses något innan de åker igen, är inte ledig så mycket under helgerna varken jag eller Anders, men någon dag har vi ledigt, inte så mycket vid jul, men vid nyår ska vi vara lediga i år.


Lite bilder idag på, ett försök att få till en bild på en kyckling som har fötts i veckan, de är inte lätta att få på bild, de ligger under sina mammor mesta tiden. Sedan en bild på Devil, när vi spårade i måndags.       

Av Lena Persson - 2 december 2009 21:48

Hon har HD: B och ED: UA, skönt att veta att allt är ok med henne. Charizma har börjat löpa nu så henne väntar jag med att kolla tills i vår.

En annan rolig sak som har hänt, vi har fått en kyckling på jobbet, den är bara några dagar gammal, men så söt, gul med fläckar...hoppas att den klarar sig och växer upp. Vi har inte kollat på vad det är för något än, det visar sig ju. Nu är det bara viktigast att se till att den har det bra, inte fryser och får mat. Och om det kommer några fler, de är 2 hönor som ruvar och den ena har bara legat i lite över en vecka, och hon hade 4-5 ägg under sig, så det kan ju bli någon mer kyckling. Bara att vänta..

Bild Nova, "Jellukan Beallemas"och Bex "Perssons Atlas"  

Av Lena Persson - 1 december 2009 14:59

Har träffats och lekt en stund idag. Det var full fart..nästa vecka ska vi försöka få in ett par spår, tror att det ska passa Devil.

Vi försökte få till några bilder, men det var inte lätt att få båda still samtidigt, fanns ju så mycket att utforska för dem. Men några sätter jag in iallafall.

 

Annars har jag varit ledig i 2 hela dagar nu, det är jag inte van vid..å har försökt att få till lite som jag ligger efter med, ( Och det är inte så lite). Men även läst en bok till, ska bara skriva lite om dem. Plus att jag håller på med en inlämnings uppgift, som jag inte haft så mycket tid att sätta mig in i, förrän nu.

 

Men annars så är det städning som tar tid, på det viset vore det skönt med lite kallt och snö...För det är inte lite som 9 hundar tar med in i pälsen, särskilt inte när de gräver ner sig så man knappt ser att det finns en hund, vi har tunnlar på vår gård som de har grävt, och som lätt rymmer ett par hundar var.

 

I helgen bär det av till Enköping igen, spännade att se vad denna helg bjuder på, det brukar vara en massa bra saker. Man brukar vara precis fullstoppad, men jätteroliga helger.

 

              

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Skapa flashcards