Alla inlägg under juni 2010

Av Lena Persson - 26 juni 2010 11:43

Om det finns intresse att se..det är bilder från igår..som vanligt inga expert bilder..men förhoppningsvis syns det något..har inte träffat alla som är intresserade av valp..men som det är för dagen så är det den creme eller svarta som är otingad..

Idag har vi en riktig slö och slappardag här..skönt det med..Simon och jag ska eventuellt ut och köra lite person sök..senare idag.

Här kommer bilderna..

                                              

Av Lena Persson - 25 juni 2010 18:41

Kommer faktiskt inte ihåg när det hände senast..för mig är midsommar, lika med regn.

Och just nu önskade vi oss lite regn..av en speciell orsak..kanske därför det inte regnar. Men helst att det regnar på natten, för jag är en soldyrkare..Inga små krav , kanske.


Annars så är det fullt upp med hundarna...valparna tar sin tid. Och de provar på det mesta..har upptäckt hur kul det är att gräva, hänga de andra hundarna i svansen..och provsmaka på allt..det gäller att hänga med på vad de hittar att tugga på.

De första 3 veckorna sover de i vårt sovrum i valplådan, sedan flyttar de in i rummet bredvid, där vi har tv-rum, i en valphage..och den är inte liten..men vid tre-tiden så brukar de börja protestera..att de vill ut..vi har dörren öppen så vi hör dem lätt.


Annars så har Nova talat om tydligt att nu vill hon börja göra lite mer än ta hand om valpar..så hon har fått följa med ut iskogen med de andra för spår och sök..

Lite bilder..kommer här.

                        


  

Ha en skön och härlig midsommarhelg..alla..njut av värmen..man vet inte hur länge den stannar kvar..

Av Lena Persson - 21 juni 2010 10:32

idag är det 5 år sedan ni föddes.


Igår var vi en tur till Jönköping för att kolla utställningen. Roligt att se många "nya" hundar för mig, tror inte jag har sett någon levande innan, men det var många fina..men eftersom jag inte hade någon katalog så har jag inte koll på vilka hundarna var.

Och har väldigt svårt att känna igen människor, brukar se på hundarna vem de är men, nu var det som sagt hundar jag inte har sett annat än på bild så jag vet inte. Brukar alltid köpa katalog men blev inte idag, kanske för att jag inte själv ställde..

Men hann med att kolla isländska fårhundarna också...och att handla..det fanns mycket, även om det var vissa saker jag saknade..men det kommer ju fler utställningar..ska försöka komma till och ställa själv någon gång i sommar med.


Av Lena Persson - 19 juni 2010 17:43

Är lite som jag har pysslat med under dagen, stort tack ni som ställde upp med hundar. Även om det strulade till sig ett tag med kameran, jag är inget tekninskt snille precis, men ibland så är det tekninken som inte funkar.


Men roligt att se hur bra de funkar med andra hundar, hade med ett par av våra med och det är ju alltid kul att se hur de funkar med.  Och det var inga problem. Tysta var de med..Citca blev helfrälst i den ena hunden en schäfer, hon som inte har tyckt om dem innan. Förr var det alla schäfrar hon skällde ut, men nu har hon släppt det. Positivt det med.


För de hundar jag har haft på kursen , har kommit eftersom hundarna har gjort utfall och har bedömts till att ha ett aggresivt beteende mot andra hundar.

Så extra kul att se glädjen hos ägarna att deras hundar funkar med andra hundar.

Och att det kan vara på kurs med andra så nära inpå. Och de ville prova på hundmöten eftersom det var det de har mest problem med, så det lade vi vid sista tillfället..Ska ha uppföljning i september..


Vi körde korsade spår och rallylydnad under dagen med, vi håller på några timmar varje gång eftersom de åker rätt långt för att komma hit. Men naturligtvis har vi många pausar emellan och diskuterar olika ämnen...men väldigt spännade med att ha kurser så här, man vet inte ett dugg vad som väntar en  från början. Förhoppningsvis har de fått lite med sig som de kan använda sig av.


Har även hunnit med att grilla, innan regnet kom, har fått några bilder på valparna..flera av de stora hundarna har träffat valparna nu, fick någon bild på charizma och diza när de träffade dem.

      


De växer bra, är pigga och energiska när de är vakna, de sover ju mycket och snabbt. Äter bra, men det gäller att passa dem, de smakar på allt...Skönt att barnen finns hemma för att hjälpa till.

Har planer på att gå ut och spåra med Electra idag, men det kom en störtskur med åska ivägen, men verkar som det ger sig bort härifrån så det kan bli..det är ljust länge..


Och jag vet Cecilia och Cathrine...men det är svårt att följa det..men vet att jag behöver tänka på det..


Av Lena Persson - 18 juni 2010 11:15

Känns det som. Det är fullt upp och ändå hinner man inte allt som man vill hinna. Den här veckan har jag varit på resande fot många dagar, har flyttat hem Martina, tillfälligt. För snart så flyttar hon nog vidare. Men onsdagen var intensiv med att flytta och flyttstäda. Så innan jag flyttar Isak får det nog vänta ett par veckor.


Valparna växer och det händer saker med dem varje dag, de har vassa gaddar nu. Lite bilder på dem.


     

Kommer en bild på Aska som numera bor i Boliden och heter saffi, hon har en hundkompis i sitt nya hem, har fått bilden från saffis matte.   Tack för bilden och lite info om henne, alltid kul att kunna följa dem även om de flyttar på sig.  

Av Lena Persson - 13 juni 2010 21:30

Simon går ut med Watitzi och det ligger en katt på gården, som de inte ser och katten hoppar på Watitzi och skadar henne.. Hon klarar ögat men får en bra bit bortriven precis vid ögat.


Hade det varit tvärtom så hade vi fått minst ersätta veterinärskostnaderna..Vilken skillnad det är.


Nu är det inte så att jag inte tycker om katter, för det gör jag. Men jag tycker nog att det borde ligga samma ansvar på kattägare som hundägare.


För kommer jag med min hund kopplad och en hund kommer och hoppar på min och min skadar den så är det jag som blir "skyldig". Samma om den kommer in på min gård med.


Men som tur är så gjorde inte Watitzi katten något.


Cecilia har varit och gjort MH med Douglas och blev positivt överraskad. Kommer bilder från dagen, som jag har fått till mig.

      

Idag har det varit många här för att se valparna, de har varit ute när vädret har varit bra, det kom en regnskur idag med..


  

Cremehanen igår kväll.





Av Lena Persson - 12 juni 2010 19:06

Bilder från veckan. Cecilia från Malmö har ju varit uppe och som vanligt går tiden för fort. Och oturligt nog så jobbade jag väldigt mycket dessa dagar så vi hann inte med att träffas knappt..men ni kommer ju förhoppningsvis snart igen. Men under den korta tid hon var här var vi med om saker som man hoppas slippa, som tur var gick allt bra. Men det var lite stressande ett tag.

Här lite bilder från när valparna var ute för första gången i onsdags.

      

Det var så härligt att se dem, de tyckte inte det var ett dugg konstigt att komma ut. Utan pigga och nyfikna.

 Sedan lite bilder på. Ja Mest Charizma och Douglas, syskonen från C-kullen. Bex och Diza finns med lite på något hörn.

                

Sedan lite bilder på valparna från torsdagen..

   

De börjar närma sig 2 kilo nu, de ökar fort i vikt. Har börjat att smaka lite mat och det är inte helt fel..

Ska försöka få upp video filmen för dem som är intresserade.

För även om jag har börjat min semester nu så har jag full almanacka. De första veckorna iallafall.   

Av Lena Persson - 12 juni 2010 18:33

Med bilder..har inte hunnit få upp bilder på länge, tiden har inte funnits för det..Men det händer mycket med valparna för varje dag som går, så jag tänkte ta det lite steg för steg. Nova hade mycket att gräva och boa in sig i valplådan, och valparna har tagit efter, de har grävt sig under och emellan plädarna, vill ligga under något, att det sedan har varit botten på lådan de har legat på har spelat mindre roll, så lite bilder på hur de drar ihop plädarna.             iBilder Bilder från Onsdagen, på morgonen, när de var 3 veckor  gamla.

Cecilia med Bex och Douglas var uppe och hälsade på för att se hur Bex avkommor såg ut..Det kommer mer bilder från det om ett tag, har även video filmat lite på några av valparna idag, den vita, mörkbruna och svart det var de som var vakna just då, för det är inte långa stunder de är vakna, och de bara dimper där de står.. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards