Alla inlägg den 28 september 2007

Av Lena Persson - 28 september 2007 13:05

Nu är jag "ledig" i flera dagar, känns så skönt. Har varit ute med hundarna hela förmiddagen, först blåste det något ernormt, sedan kom regnet, men vad gör det. Det är skönt att bara vara ute och röra på sig.

Electra och jag var på kurs i tisdags, verkligen nyttigt och lärorikt för oss båda. Vi har slappat till båda, mest jag. det poppade upp mycket, som jag kom på att jag slarvade med, har ingen ursäkt för varför, det har bara blivit så. Så nu är vi i hårdträning.

Håller på att skicka ut brev till shiba ägare här i närheten, det är flera som har svarat och alla har nog inte fått brevet ännu, så det blir nog en träff någonstans snart. Ska bli jättekul, för vi är ju nybörjare på rasen, att träffa andra med olika erfarenheter.

Ska försöka samla ihop lite folk som bor runt häromkring, som har norsk buhund och isländsk fårhund. Men det blir nog inte förrän nästa år, men skulle vara kul att träffa dem med, för jag känner inte någon mer som bor i närheten med dem raserna, men de måste finnas.

De finska lapphundarna är ju vanliga här så där träffar man ju fler, men om intresse finns för att samla ihop folk och hundar inom den rasen. Så hänger jag på. Ska ju göra ett nytt försök att få ihop folk till en spårhelg i november eller februari, inom finsk lapphund, svensk lapphund och lapsk vallhund, men även andra raser är välkomna.

Sagas öga är jättefint nu, det såg värre ut än det var.

Nu ska jag snart iväg och spackla väggar i sonens hus..

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards