Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Lena Persson - 27 februari 2008 20:37

ha valpar..känner ett konstant dåligt samvete mot hundarna... vill så mycket men det är bara att inse att dygnet inte räcker till.. Håller jag på med de "stora o små" hundarna här hemma känner man att man ska vara hos valparna , är man med valparna så känner man tvärtom. Och då är vi flera som hjälps åt, hundarna är nästan aldrig ensamma..Och skulle vi vara borta så ställer min snälla mamma upp och hjä'lper till..Och inte för att tala om hur mycket barnen gör, ja barn , den yngsta är ju snart 17 år.

Men jag kan inte låta bli och tänka på hur de som är ensamma med massor av hundar, och sedan har flera kullar hinner med..men det kanske är jag som krånglar till det..men bara all tvätt och städning som behövs för att valparna ska ha det rent och torrt, gör sig inte själv..

Sedan är jag lite allergisk för alla måsten, men det sätter jag högt upp på listan av tvungna måsten, valparna ska ha det torrt och rent..och att de ska ha mat och vatten, men också att de ska vara med om lite innan de lämnar oss, som liv och rörelse, har sagt till flera som har lite mindre barn att komma, eftersom vi inte har små barn så är det bra att de vänjer sig vid det..Och jag litar på att föräldrarna vet att valparna inte är leksaker..Jag har sagt det till dem som inte har barn med..att komma..

Johanna och hennes familj var här i fredags, innan strömmen försvann..deras stora är 3 år, men det märks att hon är van att hantera djur..deras lille är fem månader så de fick höra lite barn gråt med, alltid

bra.. bilar både hör de och kan se när de är ute, det är rätt intensiv trafik ibland..och inte att glömma dammsugaren..men det är ju mycket som de inte hinner uppleva innan de lämnar oss, men att de har lite med sig hoppas jag...Men de är pigga och nyfikna på allt..

Har bilen på verkstad, de har fixat besiktningen så den är godkänd, men det behövdes bytas lite tändstift och vad det nu var, så jag är billös till på fredag, vill inte tänka på vad det kan kosta..men de sa att det som behövdes fixas berodde på att jag kör så korta sträckor, en nackdel att jag behöver använda bilen i jobbet, men det var ju därför jag köpte en liten smidig bil..men jag börjar nog snegla på en toyota igen, dem kan man lita på...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards