Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Vintern är här med alla för och nackdelar.

Av Lena Persson - 19 december 2009 21:24

Men det slog om och allt kom på en gång, både kylan och snön. Men fint är det.


Har fått hem både Isak och Martina nu, de blir hemma lite olika länge beroende på när de måste vara närvarnade vid skolan igen, lite går ju att fixa genom internet. Men det gäller att njuta de dagar som man får ha dem här.


Annars rullar det på som vanligt, har fått beviljat att gå ner i tid från nyår, känns bra.


Dagens bilder blir från dagen på några av hundarna, och på en av kycklingarna, vi har ett par nu, men känns lite osäkert hur det ska gå, är inte helt rätt årstid för dem. Men vi gör alla  på jobbet allt för att de ska må bra, men om det fortsätter med kylan så vet man inte hur de klarar av det.


På tal om kycklingar, fick ikväll ett erbjudande om att gå en utbildning, på chicken camp och där med Bob Baily som lärare tillsammans med Marie Fågelkvist. Det är en vecka i mars, men måste kolla så det funkar med familj, ( både de två och fyrbenta), jobbet och ekonomin. Och svara snarast. Jag har väntat på det här, och velat åka,  men den största oron för mig är min engelska, inget jag använder så ofta. Men går allt att fixa så åker jag till dalarna.

Jag är ju i allafall van vid att hantera höns, alltid något   


      

 
 
Cathrine

Cathrine

19 december 2009 22:42

Chicken camp och B B ska vara något alldeles extra. Man övar tajming vilket alltid är en nyttig kunskap. Oftast där man inte är med så man kan aldrig öva för lite.

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

 
Cathrine

Cathrine

19 december 2009 22:42

... öva för mycket menade jag såklart.... ;)

http://www.freewebs.com/bayliezochniilaz/index.htm

 
Cecilia

Cecilia

20 december 2009 08:24

Ja den känslan känner jag igen. Är inte heller den starkaste på engelska eller språk överhuvudtaget. Men det kanske är lite lättare att förstå när det är praktik samtidigt. Jag har också varit super sugen på det. Men får nog inte ihopa det i mars med alla kurser och annat. Ser ut som ni har lite mer snö än oss men vi ligger inte långt efter detta året här är minst 3 dm vilket är mycket här nere i Skåne :)
Kram

http://www.ciashundar.se

 
Ingen bild

carita

9 januari 2010 11:09

hej, ser att du har kycklingar på vintern . som jag. inatt har det kläckts kycklingar i mitt hönshus- törs inte lyfta på hönan för att titta - men hör att det piper o har hittat ett tomt äggskal - redet sitter ca en m upp på väggen. kommer dom att hålla sig kvar där ? om dom tar sig ner på golvet kommer mamman att skydda dom från de andra stora hönsen ? problemet är egentligen mest att det är så kallt - vi har haft 30 grader kallt ute inat - har satt in ett extra element i hönshuset så det ligger runt 10 grader - vet inte om jag törs ha kvar dom därute el ska jag ta in dom i värmen - då får jag väl ta bort dom fr hönan - behöver lite akuthjälp -

 
Ingen bild

lena

9 januari 2010 22:03

Hej, vi är också nybörjare, men vad vi gjorde var att sätta dem i en stor bur,kaninbur (inomhus), för de stannar inte kvar där utan hoppar, trillar ner.
mamman skyddar och värmer dem till att börja med, de bor i hennes fjäderdräkt, och där är det varmt.
Men de behöver ju mat och vatten nästan med en gång. Våra har ju inte det så kallt lite över 20 grader, men du kan inte flytta både dem och mamman till en bur på ett varmare ställe, man kan ju ta dem från mamman, de som föds genom äggkläckningsmaskiner, har det ju så, men jag tror, men det är ju min uppfattning, att de mår bra av att ha mamman hos sig. Lycka till

 
Ingen bild

Lena

9 januari 2010 22:56

jag menar inte 20 plus utan att vi har haft omkring minus 20 ute, och vi har värmelampa i hönshuset, så visst känns det lite kallt i hönshuset, men det är nog kallare när man har neråt 30 grader som ni.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Persson - 10 augusti 2014 21:21

efter Contis dotter Besutys dotter Tua finns hos Jessica, några riktiga små godingar. här kommer lite bilder på dem,hon har några kvar som letar nya hem, leveransklara den 1 september.                   ...

Av Lena Persson - 3 februari 2014 11:19

har legat nere med bloggen under en väldigt lång tid, inte för att inget har hänt, utan mer att det har hänt lite väl mycket både på det privata, personliga och hundarna. det finns mycket som har prio ett i sådana lägen. men nu hoppas jag att jag kan...

Av Lena Persson - 5 april 2013 22:14


men ni ska veta att vi finns för er och våra tankar idag har varit hos er. Flingan som har bott i Norge förolyckades idag. Vi är tacksamma för att hon har fått bott hos er och haft ett innehållsrikt liv och vara älskad även om det blev ett kort liv, ...

Av Lena Persson - 31 december 2012 18:54

om man tänker tillbaka på 2012 så har det varit ett jobbigt hundår, började året med att Birba blev sjuk och vi fick ta bort henne i januari, sedan i maj tog vi det beslut som vi hade haft över oss länge och Bamse fick somna in. Tyvärr så vet vi att ...

Av Lena Persson - 26 december 2012 20:07

känns det som det har varit länge på alla fronter. Vill mycket men tiden räcker inte till, mycket på grund av att dagsljuset inte finns så det är att träna inne mycket nu och hitta på lite olika saker för att se om det funkar eller inte.. Devi...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards