Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Lena Persson - 24 maj 2009 23:10

Denna gång blir det lite bilder, först från utställningen i början av maj, sedan lite bilder på hundarna, som vi har tagit den sista tiden.

Annars har det varit fullt upp den sista veckan, trodde det skulle lugna ner sig lite, men det verkar inte så.

Så det gäller bara att försöka ta ställning till hur det ska bli i framtiden, det gäller att fundera på det.

Igår efter jobbet lade jag några spår till Shiva, skulle ha lagt ett viltspår, men tog ett personspår med, eftersom jag har sett vad hon klarar..

Lade ett ett spår utan vinklar, och lade inget i spåret bara gick det, mitt i kom jag på rester efter ett djur, men det var ju inget att göra åt utan hoppas på det bästa, i slutet lade jag några köttbullar.

Sedan lade jag ett blodspår med flera vinklar och bloduppehåll. Det blev så att de fick ligga ett par timmar eftersom vi hade bestämt en tid när vi skulle träffas.

Vi började med personspåret, hon tog det direkt, det blev ett stop naturligtvis, vid djurresterna, men snabbt var hon på spåret och tog det. Köttbullarna grävde hon ner för sämre tider..

Sedan tog vi blodspåret, hon tog det helt utan problem, alla vinklar och bloduppehållet med. Hon jobbar väldigt lugnt och bra och har flyt på det. Spår är verkligen något för henne.

Imorgon ska våra hundar få spåra..


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards