Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Lena Persson - 7 januari 2008 10:33

Ja det heter väl så? Isak ,vår 17-åriga son ringde vid halv ett i natt,( han bor i vårt andra hus), han började med att ursäkta sig för han hade väckt oss.. så jag hann ju vakna lite med undran vad det var..jo, det hade hänt något som behövde åtgärdas genast. han hade en fladdermus inne i rummet.

Jag sa till honom att släppa ut den, men då klarar den sig ju inte.. säger han, för om den inte fryser ihjäl så svälter den ju... Men jag lyckades övertyga honom om att det är plusgrader ute och den lägger sig nog för att sova i ett uthus..altenativet var att, ha den kvar inne och det var nog inte så lockande.

Men Watitzi (shiban) hade jagat runt lite inne, men som han sa, han hade sovit när hon hade jagat runt lite, natten innan, och han hade sett något men tänkt att det nog var en mal???,( vet att när han sover är det väldigt svårt att få liv i honom) men den kom ut  inatt, han ville inte ha den som inneboende. Jag undrar vad de kommer in, och brukar de inte sova så här års.

Ska snart iväg till jobbet så det händer inte så mycket innan. Jag börjar vid 13 och Anders slutar vid 14, så det är inte mycket hundarna är ensamma.

Och imorgon börjar skolan igen, sedan rullar det på igen..

Har fått höra att den förra ägaren hade haft problem med fladdermöss, men vi har ägt det i 2 och ett halvt år och inte märkt dem förän nu, så de har nog en boplats någonstans där. För vanliga små råttor och möss har vi inte sett av i det huset, så något ska det väl vara.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards