Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Lena Persson - 10 augusti 2009 20:09

Ja så heter nu Nova i sin stamtavla, Siiri har ansökt om kennelnamn i Finland och heter numera det.

Novas bror Rexi har nyligen kollat höfter A/A och ögon ok. Han har varit på utställning i Kemi och fått ljusrosa band, jag har skickat en fråga vad det menas med det, för det vet jag inte, men fick en bild på honom och han är fin att se på.

Fick även bilder på Novas syster Tessu, bilder där hon visas i sin vardagsmiljö, vad hon arbetar med. Hjälper till med renarna. Tack Siiri för bilderna.

Tack för sällskapet igår Cecilia, är alltid kul att träffa er, hoppas du kan bearbeta Andy.

Av Lena Persson - 10 augusti 2009 13:10

Var vi på..Men utan egna hundar, men eftersom vi visste att Cecilia skulle ställa Bex och Douglas och Olivia skulle ställa "Donna" numera Bobbo för första gången både för hund och ägare, och när vi hade möjlighet så ville vi vara på plats..Och när Martina också bor där så kan man ju passa på och hälsa på henne med. Det kommer nog att dröja ett tag till vi ser henne igen.

i den ringen lapphundarna ställde drog det ut på tiden och eftersom Oliva också hade en rottis att ställa, premiär för henne med så började det köra ihop sig för dem, att de skulle gå samtidigt..de hade som tur var ringarna brevid varandra, sådan tur är inte ofta man har.

Men jag fick hoppa in och ställa Bobbo, och jag är ju inte den duktigaste eller proffsigaste i den grenen heller, men jag hann ju inte ens bli nervös. Så det underlättar ju lite.

När Olivia anmälde Bobbo så gjorde hon det över internet och då blev hon anmäld i valpklass, fast hon blev 9 månader den 8 augusti. Vi frågade hur det kom sig men svaret hon hade fått var att det gällde hur gammal hunden var vid anmälan, men jag har anmält Diza lite senare i höst och hon var inte heller 9 månader vid anmälan, men ska gå i juniorklass.

Men mycket var en helt ny upplevelse för mig denna utställning, jag fick lyfta upp henne på bord, aldrig gjort det innan med en lapphund.

donna

Men Cecilia som gick efter var det också en ny upplevelse, Douglas kunde inte begripa vad det skulle vara bra för..

duoglasmen flera sa till om bordet så det försvann efter att Douglas hade gått. Domaren undrade också över om Bobbo gick i rätt klass, men de som satt där var helt säkra på att hon skulle gå valpklass.

Resultatet, ja hon fick jättefin kritik, även om hon kanske inte tyckte att det var det roligaste hon hade gjort, men med allt nytt så är det inte så lätt förstå allt som händer. Hon blev tvåa efter en liten fin tikvalp, som jag tyvärr inte såg så mycket av, det blir så man låser sig på det man gör. Och nej, ingen anmärkning om färgen..

Sätter in lite bilder från dagen, fick inga bra på douglas, bara den på bordet..Men några på bobbo och en på bex, sedan fick jag bild på Wilma med mormor..äntligen fick jag se henne , så söt och go..men även om jag har 4 egna barn så blir man helt bortkommen när man håller en sådan liten som man aldrig har hållit i ett barn..

Har fått lite bilder och information på mailen i helgen, sätter in det lite senare..

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lenas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards